Tuesday 24 July 2012

BERCINTA SAMPAI KE SYURGA. bukan sekadar ucapan di bibir.

BISMILLAH...


Alhamdulillah, ALLAH masih bagi peluang untuk saya pada hari ini bagi merasai dan menikmati dua nikmat terbesar iaitu nikmat IMAN dan nikmat ISLAM.. hari ini hari keempat RAMADHAN kareem.. ALHAMDULILLAH..

kali ni, entri saya masih lagi saya ambil daripada "updated status" oleh 'friend list' dalam FB saya iaitu ustaz Ibnu Batoota. ^_^ di"update" oleh beliau pada 24 julai 2012 bersamaan 4 RAMADHAN 1433 H.. moga ia nya memberi manfaat kpd kita semua, insya ALLAH..

-------------------------------------------

AMARAN: STATUS NI SANGAT BERBAHAYA KEPADA HATI YANG BUSUK,HANYA UNTUK YANG BERHATI WANGI SAHAJA,SILA PERGI DENGAN SOPAN DAN PENUH ADAB KETIMURAN JIKA TIDAK SUKA.

Ibnu batoota nikah gantung dengan bidadarinya dan kami berhubung dengan SMS:

-Bercinta hingga syurga-

IB: assalamualaikum,bidadariku~tiap hari lepas baca quran mesti sayang bagi laporan berapa juz dah habis,kenapa semalam tak bagi mesej laporan?

B: wa'alaikumussalam...orang merajuk! :'(

IB: laaa kenapa ni?

B: semalam abang ponteng tahajud!sayang call kejut abang tak jawab.... :'(

IB: astagfirullahal'azim.....abang penat+malas semalam... :'(

B: tapi dulu abang dah janji dengan sayang nak masuk syurga sama2..

IB: betul lah tu..hm...abang minta maaf... :'(

B: kalau abang ponteng amal,sayang akan lebih amal,bila sayang lebih,sayang takut syurga sayang lagi tinggi,abang duk syurga rendah,mcm mana kita nak jumpa?sayang tak mau berpisah ngn abang...abang yang janji nak bercinta sampai syurga kan???

IB: (mengalir air mata)...semoga allah ampunkan abang...malam ni abang janji tak malas-malas lagi...jangan merajuk lagi ye?

B: ala..orang boleh merajuk kejap je pun,sebab tiap-tiap malam kan sayang mintak maaf kat abang sebelum tidur....abang,kenapa suara abang tak macho hari ni?

IB: hidung tersumbat la... =.="

B: abang,abang...sayang nak ckp ni,sayang dah khatam quran semalam...hari ketiga pun dapat 10juz.. ^_^

IB: alhamdulillah...lepas ni cuba 15 juz sehari pulak ye?

B: ala abang ni,suka letak target rendah-rendah...abang tau tak,sayang dengan adik beradik sekarang tengah cuba sahut cabaran abi tau...nak tau tak berapa abi cabar?

IB: nak tau!nak tau!nak tau!hee~

B: 30 juz dalam masa 15 jam...

IB: =.="

Note: 

Sekarang syurga tengah kecoh sebab bidadari dalam syurga tengah meratap sedih tak tentu arah kerana terlampau cemburu kepada bidadari dunia wanita acuan rasulullah...
Penuhkan dunia dengan bidadari...gegarkan syurga dengan tangisan dan ratapan cemburu para hurul 'ain(bidadari syurga)...

*belum berhenti menangis sejak status ni ditulis*

-------------------------------------

ya ALLAH.. betapa kerdilnya diri ini.. moga menjadi teladan buat kita semua, baik lelaki mahu pun perempuan. 

No comments:

Post a Comment